Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Διαφορές Ιλιάδας – Οδύσσειας

Διαφορές Ιλιάδας – Οδύσσειας
Ιλιάδα
Οδύσσεια
Τόπος δράσης
Κινείται σ’ έναν κόσμο πραγματικό, χωρίς τέρατα και φανταστικές περιπέτειες.
Κυριαρχούν τα παραμυθιακά στοιχεία (φανταστικοί τόποι, μυθικά τέρατα, μαγικές μεταμορφώσεις κ.ά.)
Κοινωνία
Ο θεσμός της βασιλείας είναι ισχυρός. Ο βασιλιάς έχει την απόλυτη εξουσία.
Ο θεσμός της βασιλείας παρακμάζει. Οι αποφάσεις παίρνονται περισσότερο συλλογικά (Στην Ιθάκη υπάρχει μία άτυπη συνέλευση του λαού, η συνέλευση των αρχόντων)
Θεοί
Οι θεοί έχουν ανθρώπινες αδυναμίες και ελαττώματα, ενεργούν με βάση τα πάθη τους, είναι άδικοι.
Οι θεοί παρουσιάζονται δίκαιοι και εξιδανικευμένοι.
Ήρωες
Οι ήρωες ανήκουν στην τάξη των αρχόντων.
ΑΧΙΛΛΕΑΣ = βασικός ήρωας.
Ορμητικότητα, έλλειψη του μέτρου, μυϊκή δύναμη.
Οι ήρωες προέρχονται από όλες της κοινωνικές τάξεις.
ΟΔΥΣΣΕΑΣ = βασικός ήρωας.
Εξυπνάδα, επιμονή, καρτερικότητα εφευρετικότητα.
Αξίες
Είναι πολεμικό έπος και υμνεί την παλικαριά και την αξία του αγώνα ενός πολεμιστή ως τον θάνατο για την πατρίδα και τα άλλα ιδανικά.
Προβάλλεται η αξία της ειρηνικής ζωής και η νοσταλγία της πατρίδας και της οικογένειας.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ (ΝΕΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ, Η ΒΑΓΓΕΛΙΤΣΑ)

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Ονοματεπώνυμο: …………………………………………………………………... Ημερομηνία: ……………………………………………………………………….. Βαθμός: …………………………………………………………………………...... Ø   Το δοκίμιο αξιολόγησης αποτελείται από επτά (7) σελίδες. Ø   Να απαντήσετε όλες τις ερωτήσεις στα φύλλα απαντήσεων που επισυνάπτονται. ΜΕΡΟΣ Α΄: ΔΙΔΑΓΜΕΝΟ ΚΕΙΜΕΝΟ                                        (ΜΟΝΑΔΕΣ 6) Νέα Παιδαγωγική […]O δάσκαλος πρόβαλε στο κατώφλι· κρατούσε μια μακριά βίτσα και μου φάνηκε άγριος, με μεγάλα δόντια, και κάρφωσα τα μάτια μου στην κορφή του κεφαλιού του να δω αν έχει κέρατα· μα δεν είδα, γιατί φορούσε καπέλο. — Ετούτος είναι ο γιος μου, του ’πε ο πατέρας μου. Ξέμπλεξε το χέρι μου από τη φούχτα του και με παρέδωκε στο δάσκαλο. — Το κρέας δικό σου, του ’πε, τα κόκαλα δι...
Γιάννης Ρίτσος – Κουβέντα με ένα λουλούδι Το ποίημα «Κουβέντα με ένα λουλούδι» είναι ένα από τα «Δεκαοχτώ λιανοτράγουδα της πικρής πατρίδας». Γράφτηκαν την περίοδο της Δικτατορίας στην Ελλάδα (1967-1974), όταν ο ποιητής ήταν εξόριστος στη Λέρο. Τα λιανοτράγουδα είναι ένα είδος μικρού δημοτικού τραγουδιού, που αποτελείται από ένα ή δύο δίστιχα γραμμένα σε στίχο ιαμβικό δεκαπεντασύλλαβο. Έχουν σεμνό, ήρεμο πνεύμα και εκφράζουν τα συναισθήματα και τις ιδέες του λαού μας. Το συγκεκριμένο είδος ποίησης εμπνέει τον Γιάννη Ρίτσο, ο οποίος με τα λιανοτράγουδά του έχει σκοπό να ξυπνήσει τον λαό, για να αγωνιστεί για την ελευθερία του. Θέμα του ποιήματος Ο ποιητής πετυχαίνει να επικοινωνήσει με ένα κυκλάμινο που καταφέρνει να φυτρώσει «στου βράχου τη σκισμάδα», δηλαδή σε μια βραχώδη και άγονη περιοχή. Με επιμονή και υπομονή το κυκλάμινο βρίσκει τη δύναμη να ανθίσει και να απολαύσει τον ήλιο. Ο ποιητής συγκαλυμμένα προσπαθεί να μας εκφράσει τις γενικότερες συνθήκες ζωής στην πατρίδα το...

Λουίς Σεπούλβεδα - Η ιστορία ενός γάτου που έμαθε σε ένα γλάρο να πετάει

Συγγραφέας Λουίς Σεπούλβεδα Είδος Απόσπασμα από μυθιστόρημα Χρόνος Ημέρα Τόπος Αμβούργο, Γερμανία. Μια μολυσμένη θάλασσα και μετά μια καθαρή. Στη συνέχεια, ο τόπος μετατοπίζεται στον ουρανό και στη συνέχεια στο καμπαναριό της εκκλησίας του Αγίου Μιχαήλ. Σχέση αφηγητή-συγγραφέα Διαφορετικό πρόσωπο. Ωστόσο, πολλές φορές ακούγεται και η φωνή της Κενγκά, που μέσα από τις σκέψεις της ακούγονται η γριά συντρόφισσα και οι ακτοφύλακες. Αφήγηση Τριτοπρόσωπη Θέμα Μια γλαροπούλα, η Κενγκά, σκεπάστηκε ολόκληρη από μια πετρελαιοκηλίδα και προσπαθεί απεγνωσμένα να σωθεί. . Πρόσωπα Η Κενγκά. Αλλά μέσα από τις σκέψεις της παρουσιάζονται οι συντρόφισσές της, οι ετοιμοθάνατοι γλάροι, τα πληρώματα των πετρελαιοφόρων, οι ακτοφύλακες και η γριά συντρόφισσα. Γλώσσα Απλή και κατανοητή. Ύφος Ζωντανό και φυσικό. Σκηνές-επεισόδια του αποσπάσματος ·  ...