Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τεστ στην Ιστορία Β΄ Γυμνασίου

Τεστ στην Ιστορία Β΄ Γυμνασίου
Ερωτήσεις
1.    Να ορίσετε την έννοια «δήμοι».
2.    Να αναφέρετε τους λόγους για τους οποίους ο Ιουστινιανός αναθεώρησε και κωδικοποίησε το ισχύον ρωμαϊκό δίκαιο.
3.    Τι ήταν τα ‘θέματα»; (Πότε και πού εμφανίστηκαν και ποιοι υπηρέτησαν σε αυτά;)
4.    Να χαρακτηρίσετε τις παρακάτω προτάσεις ως ΣΩΣΤΕΣ (Σ) ή ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΕΣ (Λ):
Α. Ο Ιουστινιανός στη Δύση πολέμησε τους Πέρσες.
Β. Το πολιτικό πρόγραμμα του Ιουστινιανού συνοψίζεται στην φράση «Ένα κράτος, μια εκκλησία, ένας στρατός».
Γ. Οι «Νεαρές» ήταν οι κόρες του Ιουστινιανού.
Δ. Ο θεματικός στρατός ήταν μισθοφορικός.
Ε. Η Αγία Σοφία είναι ρυθμού βασιλικής μετά τρούλου.
Στ. Η φιλόδοξη εξωτερική πολιτική του Ιουστινιανού προσέφερε κέρδη στα ταμεία του κράτους.
Ζ. Στα χρόνια της αυτοκρατορίας του Ηρακλείου η κατάσταση της αυτοκρατορίας ήταν κρίσιμη.


5.    Να αντιστοιχίσετε τις έννοιες της στήλης Α΄ με το περιεχόμενο της στήλης Β΄. Περισσεύουν δύο στη στήλη Β΄.

Α΄
Β΄
1.    Στάση του Νίκα
Α. Πανδέκτης
2.    Αναστολή λειτουργίας Νεοπλατωνικής Ακαδημίας
Β. Αγία Σοφία
3.    Ανθέμιος και Ισίδωρος
Γ. Δήμοι
4.    Στρατιωτικά κτήματα
Δ. Θεοδόσιος

Ε. Ιουστινιανός

Στ. Θέματα

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ (ΝΕΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ, Η ΒΑΓΓΕΛΙΤΣΑ)

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Ονοματεπώνυμο: …………………………………………………………………... Ημερομηνία: ……………………………………………………………………….. Βαθμός: …………………………………………………………………………...... Ø   Το δοκίμιο αξιολόγησης αποτελείται από επτά (7) σελίδες. Ø   Να απαντήσετε όλες τις ερωτήσεις στα φύλλα απαντήσεων που επισυνάπτονται. ΜΕΡΟΣ Α΄: ΔΙΔΑΓΜΕΝΟ ΚΕΙΜΕΝΟ                                        (ΜΟΝΑΔΕΣ 6) Νέα Παιδαγωγική […]O δάσκαλος πρόβαλε στο κατώφλι· κρατούσε μια μακριά βίτσα και μου φάνηκε άγριος, με μεγάλα δόντια, και κάρφωσα τα μάτια μου στην κορφή του κεφαλιού του να δω αν έχει κέρατα· μα δεν είδα, γιατί φορούσε καπέλο. — Ετούτος είναι ο γιος μου, του ’πε ο πατέρας μου. Ξέμπλεξε το χέρι μου από τη φούχτα του και με παρέδωκε στο δάσκαλο. — Το κρέας δικό σου, του ’πε, τα κόκαλα δι...
Γιάννης Ρίτσος – Κουβέντα με ένα λουλούδι Το ποίημα «Κουβέντα με ένα λουλούδι» είναι ένα από τα «Δεκαοχτώ λιανοτράγουδα της πικρής πατρίδας». Γράφτηκαν την περίοδο της Δικτατορίας στην Ελλάδα (1967-1974), όταν ο ποιητής ήταν εξόριστος στη Λέρο. Τα λιανοτράγουδα είναι ένα είδος μικρού δημοτικού τραγουδιού, που αποτελείται από ένα ή δύο δίστιχα γραμμένα σε στίχο ιαμβικό δεκαπεντασύλλαβο. Έχουν σεμνό, ήρεμο πνεύμα και εκφράζουν τα συναισθήματα και τις ιδέες του λαού μας. Το συγκεκριμένο είδος ποίησης εμπνέει τον Γιάννη Ρίτσο, ο οποίος με τα λιανοτράγουδά του έχει σκοπό να ξυπνήσει τον λαό, για να αγωνιστεί για την ελευθερία του. Θέμα του ποιήματος Ο ποιητής πετυχαίνει να επικοινωνήσει με ένα κυκλάμινο που καταφέρνει να φυτρώσει «στου βράχου τη σκισμάδα», δηλαδή σε μια βραχώδη και άγονη περιοχή. Με επιμονή και υπομονή το κυκλάμινο βρίσκει τη δύναμη να ανθίσει και να απολαύσει τον ήλιο. Ο ποιητής συγκαλυμμένα προσπαθεί να μας εκφράσει τις γενικότερες συνθήκες ζωής στην πατρίδα το...

Λουίς Σεπούλβεδα - Η ιστορία ενός γάτου που έμαθε σε ένα γλάρο να πετάει

Συγγραφέας Λουίς Σεπούλβεδα Είδος Απόσπασμα από μυθιστόρημα Χρόνος Ημέρα Τόπος Αμβούργο, Γερμανία. Μια μολυσμένη θάλασσα και μετά μια καθαρή. Στη συνέχεια, ο τόπος μετατοπίζεται στον ουρανό και στη συνέχεια στο καμπαναριό της εκκλησίας του Αγίου Μιχαήλ. Σχέση αφηγητή-συγγραφέα Διαφορετικό πρόσωπο. Ωστόσο, πολλές φορές ακούγεται και η φωνή της Κενγκά, που μέσα από τις σκέψεις της ακούγονται η γριά συντρόφισσα και οι ακτοφύλακες. Αφήγηση Τριτοπρόσωπη Θέμα Μια γλαροπούλα, η Κενγκά, σκεπάστηκε ολόκληρη από μια πετρελαιοκηλίδα και προσπαθεί απεγνωσμένα να σωθεί. . Πρόσωπα Η Κενγκά. Αλλά μέσα από τις σκέψεις της παρουσιάζονται οι συντρόφισσές της, οι ετοιμοθάνατοι γλάροι, τα πληρώματα των πετρελαιοφόρων, οι ακτοφύλακες και η γριά συντρόφισσα. Γλώσσα Απλή και κατανοητή. Ύφος Ζωντανό και φυσικό. Σκηνές-επεισόδια του αποσπάσματος ·  ...